Reviews van Capgemini

4.1
Capgemini CEO Aiman Ezzat
Aiman Ezzat
0 beoordeling
  1. "Prima sfeer, fijne collega's, verantwoordelijk voor je eigen succes"

Huidige werknemer - Senior Consultant in Utrecht

Ik werk voltijd bij Capgemini voor meer dan een jaar

Pluspunten

Fijne collega's en team. Veel mogelijkheden! Je moet er echter wel zelf naar op zoek. Work life balance.

Minpunten

Gezien worden zonder er zelf extreem veel lawaai voor te moeten maken. Salaris zou beter kunnen.

2. "Goede sfeer en opleidingsmogelijkheden"

Huidige werknemer - IT Project Manager in Utrecht

Ik werk voltijd bij Capgemini voor 3 jaar

Pluspunten

Goede informele sfeer en veel mogelijkheden tot opleiding en zelfontwikkeling

Minpunten

Door de jaren heen geen minpunten kunnen vinden.

3. "Beste starters baan"

Huidige werknemer - Consultant in Utrecht

Ik werk voltijd bij Capgemini voor meer dan een jaar

Pluspunten

Er is alle vrijheid en mogelijkheid om jezelf te ontwikkelen. Zowel in trainingen als op de opdrachten. Ook is er een erg fijne en gezellige bedrijfscultuur.

Minpunten

Als je graag in een duidelijke structuur / hiërarchie werkt, is dit niet de plek voor jou. Alle kansen zijn er maar niemand gaat je vertellen wat je moet doen.

4. "Review"

3.0
    Voormalige werknemer - Service Delivery Manager in Utrecht

Ik heb voltijd gewerkt bij Capgemini

Pluspunten

Vrijheid, eigen ondernemer, work balance, geen vaste werktijden,

Minpunten

Vriendjespolitiek, kpi per rol ipv per team.

5. "Fijn bedrijf"

Huidige werknemer - Software Developer in Amsterdam
    Geen mening over directeur

Ik werk deeltijd bij Capgemini voor meer dan een jaar

Pluspunten

Fijne collega's Veel ontwikkeling Goede management

Minpunten

Geen ontwikkeling Onjuiste verwachtingen Salaris is laag

6. "Financial consultant"

Huidige werknemer - Financial Consultant in Utrecht

Ik werk voltijd bij Capgemini voor meer dan een jaar

Pluspunten

- veel verantwoordelijkheid - mogelijkheden voor training / zelfontwikkeling - informele werksfeer - mogelijkheden om thuis te werken

Minpunten

- weinig groeimogelijkheden - kantoor heeft weining ruimte

7. "Modern Day Slavery..."

1.0
    Voormalige werknemer - Business Analyst in Utrecht
    Niet aanbevolen
    Negatief vooruitzicht

Ik heb voltijdgewerkt bij Capgemini voor meer dan 3 jaar

Pluspunten

1. Leuke collega's 2. Prima Reisbudget 3. Goede eerste stap om verschillende bedrijven van binnen te zien (maar jij bepaalt niet zelf waar je naar toe gaat)

Minpunten

1. Zeer slecht salaris. 2. HBO'ers (Bachelor) en WO'ers (Master of hoger) krijgen evenveel. Geen verschil in deze twee diploma's. 3. Veel collega’s met internet diploma’s. 4. Geen zeggenschap over waar je naartoe wil gaan, er wordt niet geluisterd naar je ambities en interesses, ook kan het hun weinig schelen hoe jij je groeipad/carriere er uit wil laten zien. Waar opdracht is, ga je. 5. Constant bedreigd worden door je manager (managing consultant) als je lang (>1 maand) op de bank zit - wat overigens lang niet altijd jouw eigen schuld is maar die de incompetente staffing heeft veroorzaakt. Er wordt ook niet meer gedag gezegd, je wordt als een geest behandeld (exclusion toegepast om je een vervelende tijd te bezorgen en in de hoop dat je zelf ontslag neemt). 6. Gebrek aan respect van accountmanagers en staffing (vooral als je langer dan maand op de bank ben, dan word je niet als mens meer gezien/behandeld). 7. Dreigementen en intimidaties worden vaak toegepast door aantal accountmanagers om je op een opdracht te krijgen. "Als je niet op deze opdracht ga, dan ga je het heel moeilijk krijgen binnen Capgemini”, "Je MOET op deze opdracht gaan", "Je moet erheen, geen optie, anders zullen er gevolgen zijn". (Geld > fatsoenlijk gedrag) 8. Managers doen niets met de klachten die jij indient (Money talks). 9. Hooggeschoolde junioren worden onderdruk gezet om laaggeschoolde werk te doen, als er maar geld te halen valt. 10. Er bestaan geen vast contracten binnen Capgemini. Zij zijn erg ervaren om mensen weg te krijgen (bv. je op opdrachten plaatsen die 100+km weg zijn van waar je woont, slechte beoordelingen aan je geven, je ongemotiveerd maken, etc). SOMMIGE REVIEWS HIER ZIJN NEP - RECRUITERS VAN CAPGEMINI HEBBEN TALLOZE MENSEN DIE OP DE BANK ZATEN GEFORCEERD OM GOEDE REVIEWS TE PLAATSEN, OM ZO DE SLECHTE REVIEWS TE LATEN "VERDWIJNEN".

8. "People Matter"

Huidige werknemer - IT-Consultant in Utrecht

Ik werk voltijd bij Capgemini

Pluspunten

* Veel mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen dmv inhouse Academy. * Er wordt echt gekeken naar het menselijke aspect. Maar natuurlijk resultaten zijn wel belangrijk. * Binnen Capgemini zijn er verschillende opdrachtgevers en ook verschillende teams met subculturen, waardoor er voor iedere werknemer er wel een plekje in het bedrijf zou passen.

Minpunten

* Normaliter zit je 40 uur bij de klant en daarnaast is het ook noodzakelijk jezelf te ontwikkelen. Dit is heel leuk en interessant, alleen kan dit soms demanding zijn. * Het is nodig om proactief te zijn om een leuke opdracht te bemachtigen.

9. COVID-19
    Nuttig (1)

"Wanneer je begint in Covid tijd"

Huidige werknemer - VP Sales in Utrecht
    Goedkeurende mening over directeur

Ik werk voltijd bij Capgemini

Pluspunten

Per 1 april 2020 ben ik begonnen bij Capgemini. Tijdens de intelligente lock-down werd ik met veel energie verwelkomd. Ondanks dat ik pas 1 uurtje op kantoor geweest ben in anderhalve maand tijd voel ik me zeer welkom. Fijne collega’s die graag met je kennismaken en direct hulp aanbieden. Ik heb nog maar 4 mensen van de 270.000 fysiek ontmoet maar toch voel ik me al enorm thuis. Een safe habor is iets wat men echt voelt. Waar bij andere bedrijven joiners niet meer kunnen starten, uitstel krijgen of ontslagen vallen staat personeel en hun veiligheid hier op een (en klant natuurlijk). Erg verfrissend. In alle gesprekken staat de klant voorop. Hoe kunnen we onze klant beter ondersteunen nu en in de toekomst. Dit geeft een enorme energie en drive zeker omdat we het allemaal doen.

Minpunten

1. De organisatie lijkt in eerste instantie wat complex maar je hebt heel snel door hoe de hazen lopen. Ze lopen allemaal voor de klant. 2. Het kantoor is te dichtbij. Dit kost me een heel aantal fiets kilometers per week maar gelukkig is er ook genoeg aandacht voor vitaliteit binnen Capgemini

10. "DevOps Engineer bij Capgemini"

Huidige werknemer - Devops Engineer in Den Bosch, Noord-Brabant
    Goedkeurende mening over directeur

Ik werk voltijd bij Capgemini

Pluspunten

- Capgemini jaagt persoonlijke groei aan - Prima secundaire arbeidsvoorwaarden - Promotie proces transparant / duidelijke gedefinieerd - Actieve personeelsvereniging - Uitdagende klussen bij grote bedrijven

Minpunten

- Reistijd naar klant kan lang zijn - Je netwerk binnen Capgemini opbouwen kan lastig zijn wanneer je na de onboarding meteen lange tijd op een klus zit.

Er zijn 154 reviews gevonden