Pluspunten
Amazon heeft een technische cultuur en een aantal van de beste ingenieurs ter wereld. Dit maakt het voor mij een aantrekkelijke plek; omdat je van iedereen iets kunt leren. Ik vind het ook leuk dat de teams erg onafhankelijk zijn en gemachtigd zijn om hun eigen beslissingen te nemen in termen van technische architectuur en zakelijke prioriteiten. Dit is vergelijkbaar met een startup, maar je werkt nog steeds voor een groot bedrijf met al zijn voordelen: stabiele omgeving, betere balans tussen werk en privé, mogelijkheden om van team te wisselen en conferenties bij te wonen, enz.
Minpunten
De cultuur is misschien niet voor iedereen weggelegd. Amazon verwacht dat iedereen zijn leiderschapsprincipes deelt. Als je niet erg klantgericht bent (klantobsessie), of als je in je comfortzone (eigendom) wilt blijven, ben je hier misschien niet succesvol.