Pluspunten
Technische problemen zijn uitdagend en interessant. Collega's zijn heel slimme mensen en de sfeer is cultureel rijk. Salaris en secundaire voorwaarden zijn boven de norm.
Minpunten
Technisch management is redelijk jong en op één noemenswaardige uitzondering na zijn ze allemaal begonnen bij Optiver; als gevolg hiervan geloven ze allemaal dat er geen andere manier is om technische problemen op te lossen dan op "de Optiver manier" en ze kunnen niet bedenken dat er andere problemen zijn die andere oplossingen vereisen. Er heerst een beetje een kuddebenadering wat betreft het ontwerpen van systemen en applicaties, en afwijken van het pad wordt afgekeurd, ook al zijn de voordelen ervan duidelijk, of de moeite waard om te proberen. Deze problemen worden de laatste tijd verergerd door een gebrek aan diversiteit bij technische werving, waarbij de technische posities worden bezet door klonen van de teamleiders