Reviews voor Coolblue | Glassdoor.nl

1. "coolblue"

Voormalige werknemer - Order Picker in Tilburg
    Voormalige werknemer - Order Picker in Tilburg
    Geen goedkeuring Directeur

Ik heb een deeltijdbaan gehad bij Coolblue (Korter dan een jaar)

Pluspunten

leuke collegas de sfeer !

Minpunten

de salaris de managers

2. "Goede werkgever, duidelijke taakverdeling"

Huidige werknemer - Verkoopmedewerker in Den Haag
    Huidige werknemer - Verkoopmedewerker in Den Haag
    Waardeert Directeur

Ik heb een deeltijdbaan bij Coolblue (Langer dan een jaar)

Pluspunten

- Leuke werksfeer
    - Alles met een knipoog
    - Personeelskorting op producten.

Minpunten

- Beperkte kansen op doorgroeien.

"Ga hier alsjeblieft nooit werken."

Ik heb een voltijdbaan bij Coolblue

Pluspunten

Leuke collega's
    Goed eten in kantine
    Betaalt prima als je goedkoop leeft

Minpunten

- De werknemers worden behandeld als cannon fodder. Expendable nothings. De ene dag ben je een van de hardst werkende mensen daar, de andere krijg je te horen dat je contract niet verlengd is. Niet dat je hier langer dan een jaar zou moeten willen werken.
    - Feestdagen vakanties zijn alles behalve flexibel
    - Groot verschil in privileges tussen leidinggevenden, normale werknemers en uitzendkrachten
    - Alles duurt maanden om te regelen, zelfs iets zo simpels als een tafel bestellen duurt like, 3 maanden.
    - Ze blijven nieuwe mensen aannemen, terwijl er niet genoeg plek is voor iedereen, waardoor mensen naar andere plekken in de magazijn worden gestuurd, waar de werkomstadigheden niet ideaal zijn, waardoor motivatie en inzet achteruit gaat.
    - Er wordt niet naar je geluisterd. Ze doen wel alsof ze luisteren, maar er komt zelden wat van
    - Verouderd apparatuur (werken nog met windows 7 en slechte dell pc's)
    - Het main programma waar we mee werken, is extreem sloom, crasht redelijk vaak, en wanneer een update iets oplost, maakt het een boel andere dingen weer erger, waardoor het proces alleen vertraagt worden, en zo minder werk af komt.
    - Geen verwarming in magazijn
    - Uitzendkrachten kunnen vakantie aanvragen een week van tevoren, en het wordt goedgekeurd, maar een Coolblue'er moet dat maanden van tevoren doen, anders zeggen ze nee. Mensen die allemaal op dezelfde werkvloer werken, dezelfde taken hebben, worden dus ongelijk behandeld.
    - Je wordt constant ingezet bij andere afdelingen omdat ze daar hulp nodig hebben, terwijl je je daar niet voor aangemeld hebt toen je solliciteerde. Veel verschil maak je ook niet.
    - Je moet elke dag naar de radio luisteren, waar ze constant dezelfde nummers draaien, waar meesten totaal gek van worden. Alleen omdat de eigenaar van het bedrijf in speakers geinvesteerd heeft. Iets waar niemand om vroeg. Hierdoor zijn ook alle persoonlijke speakers afgenomen. En toen hebben ze nog meer speakers geinstalleerd, zodat meer mensen kunnen lijden. Vooral leuk wanneer de beveiliging geen rekening houdt met het volume.
    - Ze zeggen wel "alles voor een glimlach", maar ik zie niemand glimlachen om het feit dat ze hier werken.
    - Je wordt bijna elke maand gevraagd om over te werken.
    - Ze willen dat jij flexibel bent, maar zij zijn totaal niet flexibel.
    - Onrealistische verwachtingen opgesteld. Targets waar geen berekeningen over gedaan zijn. Targets die niet iedereen kan halen.

"Coolblue magazijn"

Huidige werknemer - Logistiek medewerker in Tilburg
    Huidige werknemer - Logistiek medewerker in Tilburg
    Geen mening over Directeur

Ik heb een deeltijdbaan bij Coolblue (Langer dan een jaar)

Pluspunten

Je kan je uren flexibel invullen

Minpunten

In korte tijd is het van een leuke studenten bijbaan waar personeel hoog in het vaandel stond naar een bedrijf gegaan met alleen oog voor winst. In een periode van een jaar zijn alle toeslagen weg gehaald en leuke bonussen zoals een jaarlijkse producten loting weg gegaan. De kwaliteit van het personeel is er ook flink door achteruit gegaan. Het gaat van een leuk studenten magazijn naar een magazijn waar enkel nog Polen werken.

"Chronische groeipijnen"

• Loon en arbeidsvoorwaarden
    Voormalige werknemer - Klantenservicemedewerker in Berchem, Antwerpen (België)
    Voormalige werknemer - Klantenservicemedewerker in Berchem, Antwerpen (België)
    Geen mening over Directeur

Ik heb een voltijdbaan gehad bij Coolblue (Langer dan een jaar)

Pluspunten

- Toffe collega's
    - Jonge collega's
    - Als je geluk hebt met je leidinggevende, is het top.

Minpunten

- Recruitment
    - Werkdruk
    - Kleine en weinig foutjes, zorgen voor grote deuken in opslag
    - Vriendjespolitiek

Advies aan management

Het gaat goed met het bedrijf. Goed voor Coolblue zelf, niet voor de Klantenservice. Het aantal contacten met de klant gaat de lucht in, de klantenservice kan dit niet aan. Er wordt alleen maar volk aangenomen om de vertrokken anciens te vervangen. Echter is dit maar een kleine pleister. In het wervingsproces worden de foute kandidaten aangenomen. Je hebt een eigen Klantenservice zodat je de lijn kan bemannen en bevrouwen door echte Coolblue'ers. Zorg er dan ook voor dat je echte Coolblue'ers aanneemt. Meer en meer zien we ongemotiveerde collega's binnenkomen.

Het managementteam zou moeten zien dat de stijging in het vertrek van goede en originele Coolblue'ers niet gewoon is, maar speciaal. Ze zouden hierop moeten inspelen. Doe het nodige om je personeel bij te houden. Werknemers willekeurig een rooster geven dat ze anderhalve week op voorhand krijgen is niet goed. Als je bij Coolblue werkt, heb je geen vrije tijd. Je hebt niet alleen studenten rondlopen, maar ook moeders, getrouwde mensen en Coolblue'ers die in hun vrije tijd op andere plaatsen verwacht worden. Ik denk dan aan de trainer, de chiroleiding enz.

Sinds de verhuis naar het nieuwe pand is het bergaf aan het gaan. Coolblue gaat voor goedkope kracht. Voor heel kleine zaken, dan mag je denken aan 3 minuten te laat komen, paar minuten over je break gaan,... vervalt je kans op opslag helemaal. Kom je vaak te laat, zou ik dit snappen. Gebeurt dit eenmalig, Coolblue, waar ben je mee bezig?! We hebben het gevoel dat we naar het Nederlandse systeem gaan. Eens je een bepaalde leeftijd hebt, wordt je te duur.

Alles voor een glimlach, in Wilrijk was dit één van de belangrijkste dingen. Als een pakket nu de sorteerfout in gaat, wordt de zaak achteraan een lange rij geplaatst. Zaken voorrang geven omdat ze belangrijk zijn, hierbij denk ik aan een (trouw)cadeau, spullen die mee op vakantie moeten,..., is gewoonweg onmogelijk.

Klant is koning, maar net zoals Filip, heeft hij niet veel te zeggen.

6. "Top werkgever"

Huidige werknemer - Customer Journey Expert in Rotterdam
    Huidige werknemer - Customer Journey Expert in Rotterdam
    Geen mening over Directeur

Ik heb een voltijdbaan bij Coolblue (Langer dan een jaar)

Pluspunten

- Veel ruimte om te leren als je zelf de zelfstandheid oppakt
    - Veel ruimte om nieuwe bronnen aan te boren en je te onwikkelen
    - Leuke sfeer, jonge collega's

Minpunten

- Veel jonge collega's, dus weinig oudere mensen die je door ervaring dingen kunnen leren.
    - De jonge managers zijn soms heel goed, echte talenten. Maar anderen vallen wel door de mand.

Advies aan management

- Geef meer begeleiding aan de jonge managers

"Klantenservice = afvoerputje"

Huidige werknemer - Medewerker Klantenservice in Rotterdam
    Huidige werknemer - Medewerker Klantenservice in Rotterdam
    Geen goedkeuring Directeur

Ik heb een deeltijdbaan bij Coolblue (Korter dan een jaar)

Pluspunten

Collega's en flexibiliteit met je uren

Minpunten

Practice what you preach. Je hebt het beste voor met je klanten maar niet met je werknemers. Het gaat alleen maar beter met het bedrijf en je kiest er voor om bonussen en andere extra's weg te halen?

Ook ontbreekt er een zekere mate van empathie bij enkele teamleiders. Zo wordt je de ene dag de hemel in geprezen en de andere dag wordt er niet meer naar je omgekeken omdat je niet verlengd bent ,ontslag hebt genomen of omdat je je targets niet hebt gehaald. Hier heb ik het over het Advies gedeelte van Coolblue.

8. "Flexibel, vrienden"

Ik heb een voltijdbaan bij Coolblue

Pluspunten

Flexibel, leuke groep mensen, energiek

Minpunten

Veranderd veel, kan soms tegenstrijdig zijn

"Uitdagend maar niet belonend"

Voormalige werknemer - Anonieme werknemer in Rotterdam
    Voormalige werknemer - Anonieme werknemer in Rotterdam
    Geen mening over Directeur

Ik heb een voltijdbaan gehad bij Coolblue (Langer dan een jaar)

Pluspunten

Je krijgt veel verantwoordelijkheden
    Je wordt goed geholpen om snel te groeien
    Leuke, echt hele leuke teamgenoten/collega's
    Dynamisch bedrijf
    Informele werksfeer

Minpunten

Weinig groeiperspectief
    Relatief laag salaris
    Wel veel targets, geen beloningen
    Niet-consistent beoordelingssysteem
    Incompetente managers

Advies aan management

Zorg intern ook voor een echt open & eerlijke werksfeer met duidelijke en consitente beoordelingen, salarisschalen en betere begeleiding in omhoog doorgroeien. Een dynamisch bedrijf is alleen maar leuk, maar te veel onzekerheden zorgen voor spanningen op de werkvloer en hebben een negatief effect op de prestaties. Communiceer duidelijk met je personeel en zet gekwalificeerde mensen op management posities zodat binnen de teams ook een duidelijke communicatie geldt.

"Alles voor de glimlach van de klant, zelf alleen maar huilen"

Huidige werknemer - Aanvoerder in Utrecht
    Huidige werknemer - Aanvoerder in Utrecht
    Negatief vooruitzicht

Ik heb een voltijdbaan bij Coolblue (Langer dan een jaar)

Pluspunten

- leuke collega’s
    - kerstpakket was wel leuk

Minpunten

- heel veel veranderingen in korte tijd (allemaal negatief voor personeel)
    - geen toeslag voor de mensen die bereid zijn langer te werken of in het weekend werken.
    - salaris mag echt naar boven voor de bezorgers (zij staan vaak een miele wasmachine van 100 kg naar zolder te douwen)
    - geen vooruitzicht meer op groeimogelijkheid (door functies te laten vervallen)

Advies aan management

Betaal je jongens die het gezicht van je bedrijf zijn en daarbij ook het zwaarste werk doen wat meer.
    Breng de toeslagen terug want het is niet normaal om standaard op zaterdag en zondag te werken.