Trap er niet in... er is hier geen toekomst - werkgeversreview Vertegenwoordiger bij Oracle

1,0
8 mei 2019
Aanbevelen
Goedkeuring directeur
Zakelijk vooruitzicht

Pluspunten

- Kantine is geweldig en het personeel is zeer vriendelijk - Geweldige locatie in stadscentrum

Minpunten

Blijf er ver vandaan! Trap niet in de loze beloftes die gemaakt worden tijdens het wervingsproces. Anders raak je in shock want met je het slechtste voorstellen kom je nog niet in de buurt... Mensen verkopen hier niet. Nu zijn de producten niet de beste op de markt, ze zijn ook niet de slechtste. Er is geen ondersteuning om je te helpen verkopen, mensen worden niet getraind in wat ze moeten doen. Er zijn genoeg trainingen over hoe je de te gecompliceerde systemen zou moeten beheren (# vastindejaren80). Recruiters vertellen je misschien anders, maar ongeveer 5% bereikt hun doel, nog eens 15% verkoopt één product of meer ... de rest verkoopt niets. In de laatste 3 maanden, is heel het management vertrokken samen met veel andere verkopers. De helft van de etage is helemaal leeg. Mensen rennen hier weg. De enige reden waarom hier nog mensen zijn is omdat ze vast zitten in het verhuispakket dat ze moeten terugbetalen als ze binnen 18 maanden al vertrekken. Tegen die tijd zijn ze emotioneel uitgeput. Trap er niet in... er is geen toekomst hier. Het schip is al zinkend en de mensen vertrekken in grote aantallen! als je waarde aan jezelf, je carrière en je gezondheid hecht...blijf weg! Je bent beter dan dit

Ontdek andere reviews over Oracle

5,0
10 jun 2026
Aanbevelen
Goedkeuring directeur
Zakelijk vooruitzicht

Pluspunten

Very cushy at times, not super high pressure

Minpunten

The actual software you're selling is low to mid tier software so hard to sell.

4,0
21 okt 2014
Aanbevelen
Goedkeuring directeur
Zakelijk vooruitzicht

Pluspunten

Every group/division can be different in how they treat their employees, but I'd say overall there is very good atmosphere of trust and fairness. There is a strong focus on education, and they reimburse for outside classes taken (Up to 5k/year I think). Benefits are good, and I'd say quite competitive in the market. Good 401K matching (they'll contribute a max of 3% of your 6% or greater). Free drinks in the breakroom. Flexibility to work from home at times. (If you live 50+ miles away from an office you can work full-time from home...policy).

Minpunten

They don't try to make the workplace anything special (maybe a pool table and arcade game are cliche or gimmicky?). In the 10 years I've worked there, they've given 2 measly %1 cost of living raises (this is the same with most everyone I've spoken to, some don't get any raises). You will not get a substantial raise ever, unless you leave then get rehired on (they will not match offers, better to leave). New employees that you train will make 10 - 20K more than you several years after you hire on (not just me, they do this to all tenured employees). They will give these untrained, less experienced people higher titles (again this is done to everyone not just me). You learn pretty quickly that you're dispensable. The company has billions in cash and they don't re-invest in their employees, just in acquiring new companies and hiring new people that know nothing that you get to train.

1366
Bekijk reviews op: Nuttig|Beoordeling|Datum|Alle