Reviews voor TOPdesk | Glassdoor.nl

100 beoordelingen

Reviews van werknemers

Sorteren: PopulairBeoordelingDatum

1. Uitgelichte review

"Integer, open en ambitieus"

Huidige werknemer - Sales in Delft
    Huidige werknemer - Sales in Delft

Ik heb een voltijdbaan bij TOPdesk

Pluspunten

De kracht van TOPdesk ligt bij de mensen. Al mijn collega's zijn energieke en leuke mensen, die samen het beste willen leveren aan onze klanten. Dit zorgt voor een prettige sfeer, die erg los en informeel is, maar ook altijd oog houdt op succes. De interactie met klanten stuurt sterk op samenwerking.

Persoonlijke begeleiding is belangrijk bij TOPdesk. De nadruk ligt op wat voor mij het beste is. Ik wordt gevraagd naar waar ik goed in ben en wat ik zou willen, en wordt geholpen om daar beter in te worden.

Minpunten

De cultuur is erg uitgesproken en heel duidelijk aanwezig. Dat zal voor lang niet iedereen even prettig zijn en ik kan me voorstellen dat sommige mensen meer structuur of directere aansturing willen.

Advies aan management

Blijf vasthouden aan dat wat TOPdesk zo uniek maakt. Nooit concessies doen, niet overstag gaan door druk op wachttijd of vanuit de buitenlandse kantoren.

2. "Een prachtig startpunt voor een loopbaan"

Ik heb een voltijdbaan gehad bij TOPdesk

Pluspunten

Een oprecht vriendelijke sfeer
    Veel aandacht voor persoonlijke groei
    Leven hun eigen kernwaarden ook echt na

Minpunten

Salaris is relatief laag
    Door de grootte van het bedrijf kan het lastig zijn snel te schakelen

3. "junior accountmanager"

Geen mening over Directeur

Ik heb een voltijdbaan gehad bij TOPdesk

Pluspunten

Er is ruimte voor zelfontplooing en creativiteit

Minpunten

Door de vrijheid kan je zich als nieuwe werkgever overdonderd voelen

nieuwe werkgevers beter begeleiden

4. "Super leuk bedrijf"

Voormalige werknemer - Anonieme werknemer

Pluspunten

Een hele leuke informele werksfeer met veel jonge en ambitieuze collega's.

Minpunten

Niet heel veel doorgroeimogelijkheden, doordat het een platte organisatie is. Dat is aan de andere kant ook weer positief.

5. "Erg fijn bedrijf met veel ruimte voor eigen ideeen"

Voormalige werknemer - IT Professional in Delft
    Voormalige werknemer - IT Professional in Delft
    Waardeert Directeur

Ik heb een voltijdbaan gehad bij TOPdesk (Langer dan 8 jaar)

Pluspunten

Ontspannen informele werksfeer, superfijne collega's, iedereen is bereid je te helpen. Veel uitjes en activiteiten worden georganiseerd en ook internationaal zijn er mogelijkheden. Erg leuk bedrijf om te werken en veel te doen en leren.

Minpunten

Manier van beoordelen werkte demotiverend. Na een aantal jaren is het lastig om in de diepte echt door te groeien en kan de uitdaging wegraken.

Advies aan management

Blijf groei en uitdaging stimuleren en faciliteren.

6. "Sollicitatieprocedure"

Huidige werknemer - Anonieme werknemer
    Huidige werknemer - Anonieme werknemer

Ik heb een voltijdbaan bij TOPdesk

Pluspunten

Na het kennismaken met meerdere TOPdesk medewerkers werd het me duidelijk waarom zij er al vele jaren werkzaam zijn. Prettige club!

Minpunten

Wellicht kan de procedure ietwat ingekort worden.

Ga zo door!

7. "Geweldige werksfeer"

Huidige werknemer - Software Consultant in Delft
    Huidige werknemer - Software Consultant in Delft
    Waardeert Directeur

Ik heb een deeltijdbaan bij TOPdesk (Korter dan een jaar)

Pluspunten

TOPdesk kent weinig hierarchie en is een open bedrijf.

Minpunten

Het is moeilijk om te binden met mensen van andere afdelingen, maar dat wordt nu beter.

"Perfecte plek om je carrière te starten!"

Voormalige werknemer - Consultancy in Delft
    Voormalige werknemer - Consultancy in Delft
    Waardeert Directeur

Ik heb een voltijdbaan gehad bij TOPdesk (Langer dan 3 jaar)

Pluspunten

- Perfecte plek om je consultancycarrière te starten. Goede balans tussen begeleiding en zelfstandig werken als je net begint, zware maar leuke en zeer leerzame inwerkperiode met zowel softe als harde skill sessies.
    - Snel naar klanten, eerst onder begeleiding en je bepaalt in overleg met teamleiders hoe snel je alleen naar klanten gaat/wil. Iedereen bepaalt zijn of haar eigen snelheid.
    - Je bepaalt zelf je groeipad. Wisselen van of een extra rol oppakken is vaak mogelijk mits goed beargumenteerd en in overleg, zeker in de beginperiode. Eigen initiatief wordt ook als je er pas net werkt enorm gewaardeerd. Er is alle ruimte om zelf van alles op te pakken.
    - Geen overwerkcultuur, zeer goede privé/werkbalans. Daar kunnen veel bedrijven in deze branche wat van leren. Ook altijd mogelijkheden om minder te gaan werken of om je contract bij te stellen voor meer vakantiedagen.
    - Informele, hele leuke (!) en open bedrijfscultuur. In pak naar de klant en in t-shirt naar kantoor. En een babbeltje met de directie? Geen probleem. Of even stoom afblazen met een potje tafeltennis? Kan altijd.
    - De minpunten zijn vooral afhankelijk van je ambitie en komen dus pas na langere tijd (of misschien wel helemaal niet).

Minpunten

- Doorgroeimogelijkheden. Je kiest zelf je groeipad naar een bepaald specialisme of een bepaalde rol - bijvoorbeeld technisch specialist, processpecialist, projectmanagement of verandermanagement met daaraan verbonden je verantwoordelijkheden -, maar na een paar jaar ontstaat er - mits je ambitieus bent - gegarandeerd iets van verveling, bijvoorbeeld door het ontbreken van nieuwe, uitdagende projecten (veel hetzelfde). Teamleider worden, een andere interne rol aannemen binnen een team of een switch naar een andere afdeling, zoals sales en product management, is dan een optie, maar dat moet je wel willen.
    - Arbeidsvoorwaarden na enkele jaren. Je startsalaris is prima, secundair idem dito en de sociale kant (o.a. borrels, lunchvoorziening, werk privé/balans, sfeer tussen collega's) is meer dan uitstekend. Echter, zowel primaire als secundaire financiële voorwaarden (o.a. mobiliteit, winstdeling, vergoedingen) vallen vooral na verloop van tijd tegen. Er is secundair gezien geen onderscheid tussen starters en ervaren medewerkers (bijvoorbeeld iedereen dezelfde leaseauto en geen eigen keuze) en het salaris loopt met de jaren steeds verder uit de pas met de markt.
    - De enorme vrijheid werkt voor sommige mensen ook verstikkend. Daar moet je tegen kunnen. Er is niet altijd genoeg aandacht voor mensen die meer structuur nodig hebben, met als gevolg te veel overvolle hooivorken en mensen die daardoor onnodig omvallen.

Advies aan management

- Investeer in meer uitdaging voor met name consultancy. De nadruk ligt ondanks alle effort nog steeds teveel op de tool en te weinig op specialisme in het vakgebied (service management). Daar moet sales ook een rol in spelen. Consultancy is nu soms een ondergeschoven kindje wat een beetje bij een implementatie wordt verkocht, gevoelsmatig bijna alsof het een moetje is, terwijl er zoveel kennis en kunde qua proces-, verander- en projectmanagement aanwezig is die actief gepusht zou moeten worden (lees: verkopen!) naar klanten. Daar ligt wat mij betreft echt de toekomst, zeker in Nederland.
    - Benadruk met name bij beginnende collega's dat falen prima is. Dat is juist één van de grote pluspunten van TOPdesk, alleen veel mensen ervaren dat niet zo, omdat iedereen intrinsiek enorm gemotiveerd is en er veel risico-aversie heerst. Ze willen daardoor alles perfect doen en dat maakt angstig voor fouten. Spreek dit uit en laat voorbeelden zien dat ook het MT fouten maakt en dat dit prima is.
    - Vrij basaal advies, maar doe iets met de arbeidsvoorwaarden. De cultuur en open werkomgeving compenseren veel, maar er is een behoorlijk gat met de markt als je wat langer werkzaam bent.

9. "Hier kom je iedere dag werken met plezier!"

• Loon en arbeidsvoorwaarden
    Huidige werknemer - Presales in Berchem, Antwerpen (België)
    Huidige werknemer - Presales in Berchem, Antwerpen (België)
    Waardeert Directeur

Ik heb een deeltijdbaan bij TOPdesk (Langer dan een jaar)

Pluspunten

Platte structuur
    Veel vrijheid
    Heel leuke collega's

Minpunten

Voor mij persoonlijk geen minpunten

10. "Groeiend internationaal bedrijf dat nog altijd klein aanvoelt."

Huidige werknemer - Anonymous Employee in Delft
    Huidige werknemer - Anonymous Employee in Delft
    Waardeert Directeur

Ik heb een voltijdbaan bij TOPdesk (Langer dan 10 jaar)

Pluspunten

Er heerst een "wij" gevoel en sterke wil om met elkaar goed te doen. Er is ruimte voor het krijgen van een gezonde werk/privé balans en oog voor het persoon achter het individu. Veel, zo niet alles, wordt gedaan met eigen mensen en leunt het bedrijf sterk op de inzet en initiatieven van collega's.

Minpunten

Er is op sommige plekken veel veranderd de afgelopen tijd. Dit heeft zijn effect gehad en daarin was het niet duidelijk waar we heen gaan en wat daarin van je verwacht wordt.

Advies aan management

Hou altijd vast aan de huidige bedrijfscultuur en zorg de komende jaren voor wat rust. Bijv. door voort te bouwen op de recente veranderingen en niet weer andere veranderingen te initiëren.