Reviews voor TOPdesk | Glassdoor.nl

96 beoordelingen

115 Reviews van werknemers

Sorteren: PopulairBeoordelingDatum

1. Uitgelichte review

"Integer, open en ambitieus"

Huidige werknemer - Sales in Delft
    Huidige werknemer - Sales in Delft

Ik heb een voltijdbaan bij TOPdesk

Pluspunten

De kracht van TOPdesk ligt bij de mensen. Al mijn collega's zijn energieke en leuke mensen, die samen het beste willen leveren aan onze klanten. Dit zorgt voor een prettige sfeer, die erg los en informeel is, maar ook altijd oog houdt op succes. De interactie met klanten stuurt sterk op samenwerking.

Persoonlijke begeleiding is belangrijk bij TOPdesk. De nadruk ligt op wat voor mij het beste is. Ik wordt gevraagd naar waar ik goed in ben en wat ik zou willen, en wordt geholpen om daar beter in te worden.

Minpunten

De cultuur is erg uitgesproken en heel duidelijk aanwezig. Dat zal voor lang niet iedereen even prettig zijn en ik kan me voorstellen dat sommige mensen meer structuur of directere aansturing willen.

Advies aan management

Blijf vasthouden aan dat wat TOPdesk zo uniek maakt. Nooit concessies doen, niet overstag gaan door druk op wachttijd of vanuit de buitenlandse kantoren.

2. "Sollicitatieprocedure"

Huidige werknemer - Anonieme werknemer
    Huidige werknemer - Anonieme werknemer

Ik heb een voltijdbaan bij TOPdesk

Pluspunten

Na het kennismaken met meerdere TOPdesk medewerkers werd het me duidelijk waarom zij er al vele jaren werkzaam zijn. Prettige club!

Minpunten

Wellicht kan de procedure ietwat ingekort worden.

Ga zo door!

3. "Geweldige werksfeer"

Huidige werknemer - Software Consultant in Delft
    Huidige werknemer - Software Consultant in Delft
    Waardeert Directeur

Ik heb een deeltijdbaan bij TOPdesk (Korter dan een jaar)

Pluspunten

TOPdesk kent weinig hierarchie en is een open bedrijf.

Minpunten

Het is moeilijk om te binden met mensen van andere afdelingen, maar dat wordt nu beter.

4. "Groeiend internationaal bedrijf dat nog altijd klein aanvoelt."

Huidige werknemer - Anonymous Employee in Delft
    Huidige werknemer - Anonymous Employee in Delft
    Waardeert Directeur

Ik heb een voltijdbaan bij TOPdesk (Langer dan 10 jaar)

Pluspunten

Er heerst een "wij" gevoel en sterke wil om met elkaar goed te doen. Er is ruimte voor het krijgen van een gezonde werk/privé balans en oog voor het persoon achter het individu. Veel, zo niet alles, wordt gedaan met eigen mensen en leunt het bedrijf sterk op de inzet en initiatieven van collega's.

Minpunten

Er is op sommige plekken veel veranderd de afgelopen tijd. Dit heeft zijn effect gehad en daarin was het niet duidelijk waar we heen gaan en wat daarin van je verwacht wordt.

Advies aan management

Hou altijd vast aan de huidige bedrijfscultuur en zorg de komende jaren voor wat rust. Bijv. door voort te bouwen op de recente veranderingen en niet weer andere veranderingen te initiëren.

5. "Hier kom je iedere dag werken met plezier!"

• Loon en arbeidsvoorwaarden
    Huidige werknemer - Presales in Berchem, Antwerpen (België)
    Huidige werknemer - Presales in Berchem, Antwerpen (België)
    Waardeert Directeur

Ik heb een deeltijdbaan bij TOPdesk (Langer dan een jaar)

Pluspunten

Platte structuur
    Veel vrijheid
    Heel leuke collega's

Minpunten

Voor mij persoonlijk geen minpunten

6. "Perfecte plek om je carrière te starten!"

Voormalige werknemer - Consultancy in Delft
    Voormalige werknemer - Consultancy in Delft
    Waardeert Directeur

Ik heb een voltijdbaan gehad bij TOPdesk (Langer dan 3 jaar)

Pluspunten

- Perfecte plek om je consultancycarrière te starten. Goede balans tussen begeleiding en zelfstandig werken als je net begint, zware maar leuke en zeer leerzame inwerkperiode met zowel softe als harde skill sessies.
    - Snel naar klanten, eerst onder begeleiding en je bepaalt in overleg met teamleiders hoe snel je alleen naar klanten gaat/wil. Iedereen bepaalt zijn of haar eigen snelheid.
    - Je bepaalt zelf je groeipad. Wisselen van of een extra rol oppakken is vaak mogelijk mits goed beargumenteerd en in overleg, zeker in de beginperiode. Eigen initiatief wordt ook als je er pas net werkt enorm gewaardeerd. Er is alle ruimte om zelf van alles op te pakken.
    - Geen overwerkcultuur, zeer goede privé/werkbalans. Daar kunnen veel bedrijven in deze branche wat van leren. Ook altijd mogelijkheden om minder te gaan werken of om je contract bij te stellen voor meer vakantiedagen.
    - Informele, hele leuke (!) en open bedrijfscultuur. In pak naar de klant en in t-shirt naar kantoor. En een babbeltje met de directie? Geen probleem. Of even stoom afblazen met een potje tafeltennis? Kan altijd.
    - De minpunten zijn vooral afhankelijk van je ambitie en komen dus pas na langere tijd (of misschien wel helemaal niet).

Minpunten

- Doorgroeimogelijkheden. Je kiest zelf je groeipad naar een bepaald specialisme of een bepaalde rol - bijvoorbeeld technisch specialist, processpecialist, projectmanagement of verandermanagement met daaraan verbonden je verantwoordelijkheden -, maar na een paar jaar ontstaat er - mits je ambitieus bent - gegarandeerd iets van verveling, bijvoorbeeld door het ontbreken van nieuwe, uitdagende projecten (veel hetzelfde). Teamleider worden, een andere interne rol aannemen binnen een team of een switch naar een andere afdeling, zoals sales en product management, is dan een optie, maar dat moet je wel willen.
    - Arbeidsvoorwaarden na enkele jaren. Je startsalaris is prima, secundair idem dito en de sociale kant (o.a. borrels, lunchvoorziening, werk privé/balans, sfeer tussen collega's) is meer dan uitstekend. Echter, zowel primaire als secundaire financiële voorwaarden (o.a. mobiliteit, winstdeling, vergoedingen) vallen vooral na verloop van tijd tegen. Er is secundair gezien geen onderscheid tussen starters en ervaren medewerkers (bijvoorbeeld iedereen dezelfde leaseauto en geen eigen keuze) en het salaris loopt met de jaren steeds verder uit de pas met de markt.
    - De enorme vrijheid werkt voor sommige mensen ook verstikkend. Daar moet je tegen kunnen. Er is niet altijd genoeg aandacht voor mensen die meer structuur nodig hebben, met als gevolg te veel overvolle hooivorken en mensen die daardoor onnodig omvallen.

Advies aan management

- Investeer in meer uitdaging voor met name consultancy. De nadruk ligt ondanks alle effort nog steeds teveel op de tool en te weinig op specialisme in het vakgebied (service management). Daar moet sales ook een rol in spelen. Consultancy is nu soms een ondergeschoven kindje wat een beetje bij een implementatie wordt verkocht, gevoelsmatig bijna alsof het een moetje is, terwijl er zoveel kennis en kunde qua proces-, verander- en projectmanagement aanwezig is die actief gepusht zou moeten worden (lees: verkopen!) naar klanten. Daar ligt wat mij betreft echt de toekomst, zeker in Nederland.
    - Benadruk met name bij beginnende collega's dat falen prima is. Dat is juist één van de grote pluspunten van TOPdesk, alleen veel mensen ervaren dat niet zo, omdat iedereen intrinsiek enorm gemotiveerd is en er veel risico-aversie heerst. Ze willen daardoor alles perfect doen en dat maakt angstig voor fouten. Spreek dit uit en laat voorbeelden zien dat ook het MT fouten maakt en dat dit prima is.
    - Vrij basaal advies, maar doe iets met de arbeidsvoorwaarden. De cultuur en open werkomgeving compenseren veel, maar er is een behoorlijk gat met de markt als je wat langer werkzaam bent.

7. "Simpel bedrijf"

Huidige werknemer - Programmeur in Delft
    Huidige werknemer - Programmeur in Delft
    Niet aanbevolen
    Neutraal vooruitzicht
    Geen goedkeuring Directeur

Ik heb een voltijdbaan bij TOPdesk (Korter dan een jaar)

Pluspunten

1. Lage werkdruk
    2. Behulpzame collega's

Minpunten

1. Nauwelijks of geen mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling
    2. Het duurt heel lang voordat incidenten opgelost worden
    3. Laag salaris

Advies aan management

Het zou fijn zijn als het management wat vriendelijker is naar de hardwerkende werknemer.

8. "Fijn maar eenvoudig bedrijf"

Huidige werknemer - Accountmanager
    Huidige werknemer - Accountmanager
    Niet aanbevolen

Ik heb een voltijdbaan bij TOPdesk (Korter dan een jaar)

Pluspunten

- Behulpzame collega's
    - Fijne werksfeer
    - Enthousiasme in elke hoek
    - Bereikbaarheid van alle lagen van het bedrijf

Minpunten

- Practice what you preach: wat het bestuur voor ogen heeft qua cultuur en mogelijkheden raakt kwijt in de lagen eronder.
    - Niemand heeft een concreet verhaal. De een zegt het ene en de ander het andere en beide vinden ze dat je het meest naar hen moet luisteren. Zeker voor starters kan het erg verwarrend worden.

Advies aan management

Goede ideeën hebben is leuk, maar je moet ook checken of het hele bedrijf hierin meegenomen wordt. Als je idealen niet doorsijpelen, kun je niet zeggen dat de bedrijfscultuur is wat je denkt of wilt dat het is. Mensen komen zo ineens voor volstrekt onverwachtte barrières te staan in hun doorgroei.

9. "Plezier om te werken met een fijne groep mensen"

Huidige werknemer - Consultant in Delft
    Huidige werknemer - Consultant in Delft

Ik heb een voltijdbaan bij TOPdesk (Korter dan een jaar)

Pluspunten

Autonomie, een fijne werksfeer waarin je prima ondersteund wordt en bijzonder fijne mensen als collega

Minpunten

De uitdaging is om vakinhoudelijk interessant te blijven voor jong talent

Advies aan management

Houd de focus op cultuur en je belangrijkste kapitaal: de mensen die iedere dag weer hun beste beentje voor komen zetten

10. "Bedrijf met vertrouwen in de mensen"

Huidige werknemer - Anonieme werknemer in Delft
    Huidige werknemer - Anonieme werknemer in Delft

Ik heb een voltijdbaan bij TOPdesk (Korter dan een jaar)

Pluspunten

Bij TOPdesk krijg je de mogelijkheid om je functie in te vullen zoals jij dat wil. Dat geeft heel veel vrijheid en de mogelijkheid om je bezig te houden met de aspecten waar jouw interesses en talenten liggen. Daarnaast is het een jong bedrijf met veel energie en behulpzame mensen. De scrumwerkmethode vind ik ook erg prettig: je weet wat er in de komende twee weken van je verwacht wordt. En laatste groot voordeel is dat ze erg scherp zijn op je werk/privé-balans.

Minpunten

De vrijheid gaat erg ver. Als je bij TOPdesk begint, kun je je wat verloren voelen. Dat is iets wat je moet liggen. Hou je van meer kaders? Dan is een andere werkgever voor jou wellicht beter. Daarnaast is het doel van je sprint (twee/drie werkweken) duidelijk, maar op langere termijn kan de visie wat beter gecommuniceerd worden (ik weet dat er genoeg over nagedacht wordt, maar dat spijpelt niet altijd helemaal door in de organisatie). Tot slot: je moet waarde hechten aan secundaire arbeidsvoorwaarden. Als je alleen kijkt naar het salaris, ben je bij TOPdesk niet het beste uit.

115 van 131 reviews weergegeven
Filters opnieuw instellen